Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach |
|
|
|
MEN WOM Kuratorium WODIiP CKE OKE Wrocław Gmina Świerczów WSzPWN WSiP Polska |
|
|
Regulamin rekrutacji do projektu
„Szkoły na plus 2”
realizowanego w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i
kompetencji w regionach”,
Termin realizacji: 03.09.2012 r. do 28.06.2013 r.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie pn. „Szkoły na plus 2” (zwany dalej „projektem”) realizowanym w ramach Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Gminę Świerczów z siedzibą w Świerczowie, ul. Brzeska 48, 46 – 112 Świerczów przez: - Szkołę Podstawową w Bąkowicach, ul. Szkolna 6, 46-112 Bąkowice, - Szkoła Podstawowa w Dąbrowie, ul. Parkowa 4, 46-112 Świerczów. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki II. CEL PROJEKTU § 1 1. Projekt realizowany będzie w okresie od 3 września 2012 r. do 28 czerwca 2013 r. 2. Projekt będzie realizowany w szkołach podstawowych dla których Organem Prowadzącym jest Gmina Świerczów.
3. Celem
głównym projektu jest wspieranie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III
4. Cele szczegółowe, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu to: · Zapewnienie każdemu dziecku objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami, w okresie realizacji projektu. · Stworzenie warunków w szkołach objętych projektem, umożliwiających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie realizacji projektu. · Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się. · Rozwój zainteresowań uczniów zdolnych. 5. W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące formy wsparcia skierowane do uczniów ze szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Tuchów: a) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, b) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, c) zajęcia dla dzieci uzdolnionych – zajęcia matematyczne, przyrodnicze, plastyczne, wokalno-instrumentalne, komputerowe. III. KRYTERIA WYBORU UCZESTNIKÓW PROJEKTU ORAZ WARUNKI ICH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE§ 21. Do udziału w projekcie uprawnieni są uczniowie klas I–III uczęszczający do jednej ze szkół podstawowych:
· Szkoła
Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, ul. Szkolna 6, 46 – 112
Bąkowice, 3. Dodatkowymi kryteriami zakwalifikowania ucznia do udziału w projekcie są: na zajęcia logopedyczne – problemy z wymową potwierdzone diagnozą specjalisty np. opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub rozpoznane potrzeby przez nauczycieli; do zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania – szczególne uzdolnienia ucznia w danej dziedzinie na podstawie opinii wydanej przez wychowawcę o predyspozycji do określonych zajęć; do zajęć wyrównawczych – niskie osiągnięcia edukacyjne ucznia z danej dziedziny potwierdzone diagnozą specjalisty np. opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub rozpoznane potrzeby przez nauczycieli;
IV. REKRUTACJA KANDYDATÓW § 31. W szkołach podstawowych biorących udział w projekcie Dyrektor powołuje Komisję Rekrutacyjną (Regulamin pracy Komisji Rekrutacyjnej- załącznik nr 2), którą tworzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wraz z innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole (jeśli są zatrudnieni)– (załącznik nr 1) 2. Uczestników do projektu zgłaszają wychowawcy klas, na podstawie rozpoznanych potrzeb, możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów i uczennic. 3. Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe oraz zaplanowane przez szkołę i ujęte w zatwierdzonym Wniosku o dofinansowanie - rodzaje zajęć będących zaspokojeniem rozpoznanych potrzeb ucznia/uczennicy. 4. Dyrektor szkoły zatwierdza wyniki rekrutacji i przekazuje Protokół z prac Komisji Rekrutacyjnej (załącznik nr 3). 5. Szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych. 6. Liczba uczniów/uczennic w projekcie do zrekrutowania powinna być zgodna z podaną we Wniosku o dofinansowanie zaakceptowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. 7. Efektem zakończonego procesu rekrutacji jest Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej (załącznik nr 3) opracowany przez Komisję Rekrutacyjną, zatwierdzony przez Dyrektora szkoły oraz wypełniony Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego, wraz z deklaracją i oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb projektu (załącznik nr 4). 8. Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie. 9. Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego - jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu. 10. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzić będą nauczyciele klas edukacji wczesnoszkolnej oraz specjaliści zatrudnieni w szkole (jeśli są zatrudnieni). 11. Nabory Beneficjentów Ostatecznych do Projektu będą prowadzone od 3 września do 28 września 2012 na okres roku szkolnego 2012/2013.
12. W
przypadku braku pełnej dokumentacji, Komisja Rekrutacyjna może wezwać
rodzica 13. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do wypełniania ankiet przeprowadzanych podczas trwania projektu. 14. Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans. V. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU§ 41. Opiekun prawny Uczestnika Projektu ma prawo do: a) - bezpłatnego udziału swojego dziecka w zajęciach dodatkowych zaplanowanych w projekcie; b) - wglądu i modyfikacji podanych danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu; c) - informacji o postępach ucznia/uczennicy; d) - konsultacji z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe. 2. Opiekun prawny Uczestnika Projektu jest zobowiązany do: a) wypełnienia dokumentów niezbędnych do realizacji projektu – Kwestionariusz, Deklaracja uczestnictwa w projekcie i Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych; b) dbania o regularne uczęszczanie dziecka na zajęcia dodatkowe zgodnie z podanym harmonogramem; c) w wypadku nieobecności ucznia/uczennicy na zajęciach – usprawiedliwienia tej nieobecności.
VI. ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA
W PROJEKCIE
|