Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach

MEN       WOM      Kuratorium       WODIiP       CKE       OKE Wrocław       Gmina Świerczów       WSzPWN       WSiP       Polska

 

  Strona główna

  Aktualności

  Informacje o szkole

  Historia szkoły

  Pracownicy

  Dokumenty szkolne

  Przyjaciele szkoły

  Dla rodziców

  Dla ucznia

  Plan zajęć

  Galeria

 

     Napisz do nas

                                                                               Opis: znak_KAPITAL_LUDZKI

 

 


 

Regulamin rekrutacji

do projektu

 

„Szkoły na plus 2”


nr: POKL.09.01.02-16-086/12

 

realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”,
 Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego przez Gminę Świerczów

 

Termin realizacji: 03.09.2012 r. do 28.06.2013 r.

 

 

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie pn. „Szkoły na plus 2” (zwany dalej „projektem”) realizowanym w ramach Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Gminę Świerczów z siedzibą  w Świerczowie, ul. Brzeska 48, 46 – 112 Świerczów przez:

-         Szkołę Podstawową w Bąkowicach, ul. Szkolna 6, 46-112 Bąkowice,

-         Szkoła Podstawowa w Dąbrowie, ul. Parkowa 4, 46-112 Świerczów.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

 

II. CEL PROJEKTU

§ 1 

1. Projekt realizowany będzie w okresie od 3 września 2012 r. do 28 czerwca 2013 r.

2. Projekt będzie realizowany w szkołach podstawowych dla których Organem Prowadzącym jest Gmina Świerczów.

3. Celem głównym projektu jest wspieranie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III
w dwóch szkołach podstawowych w Gminie Świerczów, dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb.

4. Cele szczegółowe, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu to:

· Zapewnienie każdemu dziecku objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami, w okresie realizacji projektu.

· Stworzenie warunków w szkołach objętych projektem, umożliwiających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie realizacji projektu.

· Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się.

· Rozwój zainteresowań uczniów zdolnych.

5. W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące formy wsparcia skierowane do uczniów ze szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Tuchów:

a) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,

b) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,

c) zajęcia dla dzieci uzdolnionych – zajęcia matematyczne, przyrodnicze, plastyczne, wokalno-instrumentalne, komputerowe.

 

III. KRYTERIA WYBORU UCZESTNIKÓW PROJEKTU ORAZ WARUNKI  ICH UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

§ 2

1. Do udziału w projekcie uprawnieni są uczniowie klas I–III uczęszczający do jednej ze szkół podstawowych:

·   Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, ul. Szkolna 6, 46 – 112 Bąkowice,
Szkoła Podstawowa im. Ostapa Dłuskiego w Dąbrowie, ul. Parkowa 4, 46 – 112 Świerczów,
2. Rekrutacja Beneficjentów Ostatecznych odbywać się będzie w/w szkołach.

3. Dodatkowymi kryteriami zakwalifikowania ucznia do udziału w projekcie są:

na zajęcia logopedyczne – problemy z wymową potwierdzone diagnozą specjalisty np. opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub rozpoznane potrzeby przez nauczycieli;

do zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania – szczególne uzdolnienia ucznia w danej dziedzinie na podstawie opinii wydanej przez wychowawcę o predyspozycji do określonych zajęć;

do zajęć wyrównawczych – niskie osiągnięcia edukacyjne ucznia z danej dziedziny potwierdzone diagnozą specjalisty np. opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub rozpoznane potrzeby przez nauczycieli;

 

IV. REKRUTACJA KANDYDATÓW

§ 3

1. W szkołach podstawowych biorących udział w projekcie Dyrektor powołuje Komisję Rekrutacyjną (Regulamin pracy Komisji Rekrutacyjnej- załącznik nr 2), którą tworzą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wraz z innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole (jeśli  są zatrudnieni)– (załącznik nr 1)

2. Uczestników do projektu zgłaszają wychowawcy klas, na podstawie rozpoznanych potrzeb, możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów i uczennic.

3. Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe oraz zaplanowane przez szkołę i ujęte w zatwierdzonym Wniosku o dofinansowanie - rodzaje zajęć będących zaspokojeniem rozpoznanych potrzeb ucznia/uczennicy.

4. Dyrektor szkoły zatwierdza wyniki rekrutacji i przekazuje Protokół z prac Komisji Rekrutacyjnej (załącznik nr 3).

5. Szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych.

6. Liczba uczniów/uczennic w projekcie do zrekrutowania powinna być zgodna z podaną we Wniosku o dofinansowanie zaakceptowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu.

7. Efektem zakończonego procesu rekrutacji jest Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej (załącznik nr 3) opracowany przez Komisję Rekrutacyjną, zatwierdzony przez Dyrektora szkoły oraz wypełniony Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego, wraz z deklaracją i oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb projektu (załącznik nr 4).

8. Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie.

9. Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego - jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu.

10. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzić będą nauczyciele klas edukacji wczesnoszkolnej oraz specjaliści zatrudnieni w szkole (jeśli są zatrudnieni).

11. Nabory Beneficjentów Ostatecznych do Projektu będą prowadzone od 3 września do 28 września 2012 na okres roku szkolnego 2012/2013.

12. W przypadku braku pełnej dokumentacji, Komisja Rekrutacyjna może wezwać rodzica
lub opiekuna prawnego ucznia do uzupełnienia braków.

13. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do wypełniania ankiet przeprowadzanych podczas trwania projektu.

14. Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans.

 

V. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU

§ 4

1. Opiekun prawny Uczestnika Projektu ma prawo do:

a) - bezpłatnego udziału swojego dziecka w zajęciach dodatkowych zaplanowanych w projekcie;

b) - wglądu i modyfikacji podanych danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu;

c) - informacji o postępach ucznia/uczennicy;

d) - konsultacji z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe.

2. Opiekun prawny Uczestnika Projektu jest zobowiązany do:

a) wypełnienia dokumentów niezbędnych do realizacji projektu – Kwestionariusz, Deklaracja uczestnictwa w projekcie i Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

b) dbania o regularne uczęszczanie dziecka na zajęcia dodatkowe zgodnie z podanym harmonogramem;

c) w wypadku nieobecności ucznia/uczennicy na zajęciach – usprawiedliwienia tej nieobecności.

 

  VI.  ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
§ 5

1. Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach.

2. Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu, mogą wynikać
z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez uczestnika/opiekuna prawnego w momencie przystąpienia do realizacji projektu.

3. Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do skreślenia danej osoby z listy uczestników w szczególnie rażących przypadkach naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje Koordynator projektu.

 

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 6

1. Uczestnictwo w zajęciach realizowanych w ramach projektu jest bezpłatne i obowiązkowe.

2. Zajęcia z uczniami będą prowadzić nauczyciele posiadający wymagane kwalifikacje do prowadzenia danego typu zajęć określone odrębnymi przepisami.

3. Za kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów objętych projektem odpowiada Asystent Koordynatora Projektu.

4. Rodzic/opiekun ucznia objętego projektem wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

5. Organizator ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.

6. W kwestiach nieopisanych w Regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Gminny Koordynator Projektu.

7. Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, w sekretariatach poszczególnych szkół objętych Projektem oraz na stronach internetowych szkół.

8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.09.2012 r. i obowiązuje do ostatniego dnia realizacji Projektu.

 

Załączniki

1 - Zarządzenie Dyrektora Szkoły

2 - Regulamin komisji rekrutacyjnej

3 - Protokół z posiedzenie komisji rekrutacyjnej

4 - Kwestionariusz zgłoszeniowy uczestnika

wstecz